Blogumu taşıdım

Yeni bloga yönlendirileceksiniz. Beklemek istemiyorsanız:
http://ahmetalpat.wordpress.com

Pazartesi, Aralık 08, 2008

Klavye

Klavyemin üst rakam tuşları bozulduğu için yenisini aldım. Logitech Ultra Flat. Siyah, ince, yazma hissi çok iyi.

Eskisini çöpe attım. 1 saat kadar önce aklıma elektronik keylogger yapma fikri geldi. Gecenin bir yarısı gidip çöpten geri aldım. Elektronik devresini çıkardım.

Keylogger Keystroke Loggerın kısaltılması. Yani tuş kaydedici. Bunların 2 cinsi var. 1- Yazılım, 2- Donanım.
Klavyelerde bir ROM [(Read Only Memory)(Sadece Okunabilir Bellek)] vardır. Basılan tuş kendine has bir devreyi tamamlar ve ROMa 1 ve 0 lardan oluşan bir veri gönderir. Bu veri ROMda kayıtlı olan 0 ve 1 tablolarıyla karşılaştırılır. Bu tablolardaki harfin hex değeri PS/2 portu üzerinden kasaya gönderilir. Klavye sürücüsü bunu yorumlar ve ekranda bastığımız tuşları görürüz. Yukarıda gördüğünüz PS/2 portu.

Devresini çalıştırmayı becerebilirsem kablosuzunu yapmayı düşünüyorum. Şurada 200$.

Burada kablosuzunun devre şeması ve kaynak kodları var. Devre Atmel üzerine tasarlanmış. Elimde şu an sadece PIC olduğu için devreyi PIC' e uyarlayacağım.

Hiç yorum yok:

Categories